Totaal aantal pageviews

Labels

2010 - U.F.O.'s (19) 2011 - U.F.O.'s (1) 2012 - U.F.O's (3) 2013 - U.F.O - Jacquelien - The Request (1) 2013 - U.F.O. - Martine - Strandtas (1) 2013 - U.F.O. - Mijna - Thea Gouverneur - TivoliTip - Fuchsia (1) 2013 - U.F.O's - Martine (2) 2013 - U.F.O's - Mijna (1) 2013 - UFO - A Love Song - Martine (1) 2014 UFO's - Mijna (3) 25 jaar merklappen - 25 years samplers - Jan Houtman (3) 30 jaar Borduren - Anniversary of 30 Years Embroidery - Jan Houtman (3) ABC - sampler - Jan Houtman (15) Abstract - Burda (4) Anne van Damme - Dentelles (2) Bankbiljetten - 50 gulden - Banknotes - 50 guilders (7) Boerenregels - Jan Houtman (2) Breien (5) De Tijd - Time sampler - Jan Houtman (1) Efteling - Langnek -Thea Gouverneur (2) Efteling - nieuw/new pakket/kit - Thea Gouverneur (4) Efteling Sampler - Thea Gouveneur (5) Fantasie merklap - Fantasy sampler - Jan Houtman (3) Flesjes Klein en Fijn - Jan Houtman (1) Foto's Jochrimar - Hanny (1) galons et rubans (1) Haken (35) Hill Bottema - Vrouwenpost Wandkleed - ONS Wandkleed - Leer ons alzo ondze dagen tellen - Psalm 90 - vers 12 (2) Ik wens je - I wish you time - Jan Houtman (1) In Memoriam - Love - Jan Houtman (1) Introductie - Introduction (1) Kerst 1994 - Christmas 1994 sampler - Jan Houtman (2) Kerst freebees - Christmas freebees - Jan Houtman (3) LAE Elizabeth - Jan Houtman (3) Letters blijven facineren/Letters keep fascinating - Jan Houtman (2) Marjorie Massey - Marquoirs (16) Martine - Rico 79062 (1) Papa 1880 (8) Patchwork sampler - Jan Houtman (4) Permin of Copenhagen - HH 21168 - Sampler 1852 (2) Projecten van onze Hanna - Our Hanna's projects (1) SAL - Jan Houman - Het kruis dragen - Bearing the cross - Elk huisa (1) Stekenlap - Permin (4) Thea Gouverneur - diversen (1) Thea Gouverneur - Efteling - Langnek - groeimeter (1) Thea Gouverneur - Efteling - Sprookjesboom (1) Toile de Jouy - DMC (2) Tulpen merklap - Tulip sampler (2) Vriendschap - Friendship - Jan Houtman (1) Welkom - Saskia (1) Zeeuwse Mee_brei_deken - Lappendeken - Visserstruien (2) Zomerboeket in Groen - Summerflowers in Green - Jan Houtman (2)

zondag 21 december 2014

Mijna - Attic24 - Cosy Stripe blanket in Cottage Ripple kleuren - colours

08-11-2015:

Niet te geloven maar echt waar: mijn Cosy Stripe deken is af (en recht).
Het opnieuw haken van pak h'm beet goed 80 cm was niet het ergst;
met draadjes instoppen heb ik minder. Deken weegt 1349 gram,
gehaakt op naald 3,5 en meet 141,5 cm breed en 176 cm lang.

Tot nu toe heb ik 2 dekens met Stylecraft Special DK voor mezelf 
gehaakt en ben ik een 3e begonnen!









09-03-2015:

Uiteindelijk HAD ik mijn deken op 19 februari jl. af. Ik baalde ontzettend toen ik, nadat ik foto's gemaakt had zag dat mijn deken scheef was:



Vervolgens gezocht en fout gevonden - ten onrechte groepje stokjes bijgemaakt:



en toen maar los van de een heel eind uitgehaald:

en toen had ik dit nog over:

de deken moet af maar ik kan nu niet echt zeggen dat ik sta te juichen er
aan verder te werken. Ondertussen heb ik ook het breien ontdekt (zie post Zeeuwse mee breideken), zin in het voorjaar en dus ook andere kleurtjes inmijn handen. Ik ben flink en sterk (nee, ik wil echt geen haak ufo's) en werk er van tijd tot tijd weer aan.


18-01-2015:
Snik, snik, ik kan niet verder. Ik zal op een bol garen moeten wachten en
verwacht op zijn vroegst pas volgend weekend verder te kunnen. Plus min
158 cm hoog ligt mijn deken zo in de wacht:

11-01-2014:

Sinds woensdag niet meer aan gewerkt. 108 cm is stand van zaken:


04-01-2015:

foto van vanochtend: op de helft - 83 cm en nog 83 cm te gaan voor ik aan de rand kan gaan beginnen:


21-12-2014:

het zat er aan te komen, het moest gebeuren. Nog een blanket haken.

Ik was de Cottage Ripple van plan (had garens compleet) maar Lucy kwam
zo snel met haar Cosy Stripe CAL.

Eerder deze week begonnen met helaas mijn gedachten ergens anders.

51 steken te weinig opgezet:

en in de avond van 20 december maar opnieuw begonnen:

Jammer dat ik zo weinig haaktijd heb. Ik heb vandaag slechts 2 kleuren
kunnen haken.

Voor wie meer informatie willen:

De uitleg met echt schitterende foto's van de Cosy Stripe staat
klik hier en het recept voor de Cottage Ripple kun je klik hier vinden.

Ik haak nu over 237 steken (inclusief 3 keerlossen) - Coast Ripple
haakte ik over 241 steken met haaknaald 3,5. Ik kom nu wel wat breder uit,
op zo'n 130 - 135 cm exclusief eventuele rand.

Patroon heb ik zelf vertaald. Gezien de goede uitleg heb je weinig Engelse taalkennis nodig zo lang je steken maar deelbaar door 3 zijn!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten