Totaal aantal pageviews

Labels

2010 - U.F.O.'s (19) 2011 - U.F.O.'s (1) 2012 - U.F.O's (3) 2013 - U.F.O - Jacquelien - The Request (1) 2013 - U.F.O. - Martine - Strandtas (1) 2013 - U.F.O. - Mijna - Thea Gouverneur - TivoliTip - Fuchsia (1) 2013 - U.F.O's - Martine (2) 2013 - U.F.O's - Mijna (1) 2013 - UFO - A Love Song - Martine (1) 2014 UFO's - Mijna (3) 25 jaar merklappen - 25 years samplers - Jan Houtman (3) 30 jaar Borduren - Anniversary of 30 Years Embroidery - Jan Houtman (3) ABC - sampler - Jan Houtman (15) Abstract - Burda (4) Anne van Damme - Dentelles (2) Bankbiljetten - 50 gulden - Banknotes - 50 guilders (7) Boerenregels - Jan Houtman (2) Breien (5) De Tijd - Time sampler - Jan Houtman (1) Efteling - Langnek -Thea Gouverneur (2) Efteling - nieuw/new pakket/kit - Thea Gouverneur (4) Efteling Sampler - Thea Gouveneur (5) Fantasie merklap - Fantasy sampler - Jan Houtman (3) Flesjes Klein en Fijn - Jan Houtman (1) Foto's Jochrimar - Hanny (1) galons et rubans (1) Haken (35) Hill Bottema - Vrouwenpost Wandkleed - ONS Wandkleed - Leer ons alzo ondze dagen tellen - Psalm 90 - vers 12 (2) Ik wens je - I wish you time - Jan Houtman (1) In Memoriam - Love - Jan Houtman (1) Introductie - Introduction (1) Kerst 1994 - Christmas 1994 sampler - Jan Houtman (2) Kerst freebees - Christmas freebees - Jan Houtman (3) LAE Elizabeth - Jan Houtman (3) Letters blijven facineren/Letters keep fascinating - Jan Houtman (2) Marjorie Massey - Marquoirs (16) Martine - Rico 79062 (1) Papa 1880 (8) Patchwork sampler - Jan Houtman (4) Permin of Copenhagen - HH 21168 - Sampler 1852 (2) Projecten van onze Hanna - Our Hanna's projects (1) SAL - Jan Houman - Het kruis dragen - Bearing the cross - Elk huisa (1) Stekenlap - Permin (4) Thea Gouverneur - diversen (1) Thea Gouverneur - Efteling - Langnek - groeimeter (1) Thea Gouverneur - Efteling - Sprookjesboom (1) Toile de Jouy - DMC (2) Tulpen merklap - Tulip sampler (2) Vriendschap - Friendship - Jan Houtman (1) Welkom - Saskia (1) Zeeuwse Mee_brei_deken - Lappendeken - Visserstruien (2) Zomerboeket in Groen - Summerflowers in Green - Jan Houtman (2)

vrijdag 27 juni 2014

Ta-dahhhhhhh - Granny Stripe Blanket - deken - plaid - sprei - Mijna

27-06-2014:
Naschrift: ik zal dit haakwerk missen (ik ga zo met 1 kleur en dan totaal anders werken).

Afmetingen: 170x133 cm - gewicht: 1357 gram

Ik heb van 12 kleuren 1 volle bol gebruikt + iets van de 8 kleuren waar ik de restanten op deze foto toon. Heb je restjes van gelijke kleuren en zou je wat minder steken opzetten (ik haakte over 254 steken) zou je niet veel meer nodig hebben dan 12 bollen. Zoals ik gebroken wit in de rand verwerkte moet je rekenen op 2 bollen gebroken wit.



23-06-2014: Ta-dahhhhhhhhhhh:


15-06-2014: het past nog net op de bank:

07-06-2014 zo ver: het paste nog net op tafel:
31-05-2014: was ik zo ver:


25-05-2014:
Ik ging aan de slag met de random stripe generator, gevonden bij BiscuitsandJam
Geweldig, wat een mogelijheden. Door je scherm te verversen zie je steeds een ander voorbeeld op je scherm. Wat als ik het anders wil? Wil ik echt 5 of 6 x 12 (verschillende kleuren) strepen? Ik had een proefje gemaakt, wist hoeveel ik ongeveer uit een bol kon halen. Welke afmetingen wil ik? Welke rand zal ik gaan gebruiken?

Al googlend kwam ik bij de weighted stripe generator uit ook bij Biscuits&Jam
Hier kun je gewicht (of procenten, net wat je in je hoofd hebt) aangeven en het programma de gang laten gaan.

Uiteindelijk was ik op 25 mei zo ver maar haalde ik 26 mei 7 strepe uit:

24-05-2014: 
In de vakantie in april wat klein spul gehaakt; behoefte aan wat fleurigs
lag mijn garen er zo bij:
helaas miste ik nog een kleur paars (volgens de website van een bekende textielsuper).
Hier niet in de winkel te krijgen (terwijl de winkels, zo leerde ik, in oa. het midden van het land er vol mee lagen). Van ellende maar paars bij een andere textielsuper gekocht.

Reden voor mijn textielsupergaren is dat ik jaren niet heb kunnen haken vanwege nek- arm- en schouderklachten en ik niet teveel geld uit wilde geven in het geval ik mijn project niet tot een goed einde zou kunnen brengen.

Voorkeur ging naar:klik hier
inspiratie opgedaan bij Lucie van klik hier . Lucie heeft een geweldig blog, haakt nog niet zo heel erg lang en is vol de inspiratie. Ik heb dan ook menig uurtje al lezend bij haar doorgebracht. StyleCraft hier en daar te koop; helaas niet in mijn regio en helaas ook soms bij totaal onbekende of voor mij minder bekende webwinkels. Voor mij geldt dat, net zoals met borduurspul je, je garens moet kunnen zien, ruiken, voelen, proeven ed.
Ik sluit dan ook niet uit dat ik nooit met StyleCraft zal gaan werken; wel zou ik bij een fysieke winkel (of webwinkel waar ik welkom ben) in de buurt moeten komen.

Voor wie de Engelse taal niet machtig is: er staat een Nederlandse vertaling bij Charlotte:
klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten