Totaal aantal pageviews

Labels

2010 - U.F.O.'s (19) 2011 - U.F.O.'s (1) 2012 - U.F.O's (3) 2013 - U.F.O - Jacquelien - The Request (1) 2013 - U.F.O. - Martine - Strandtas (1) 2013 - U.F.O. - Mijna - Thea Gouverneur - TivoliTip - Fuchsia (1) 2013 - U.F.O's - Martine (2) 2013 - U.F.O's - Mijna (1) 2013 - UFO - A Love Song - Martine (1) 2014 UFO's - Mijna (3) 25 jaar merklappen - 25 years samplers - Jan Houtman (3) 30 jaar Borduren - Anniversary of 30 Years Embroidery - Jan Houtman (3) ABC - sampler - Jan Houtman (15) Abstract - Burda (4) Anne van Damme - Dentelles (2) Bankbiljetten - 50 gulden - Banknotes - 50 guilders (7) Boerenregels - Jan Houtman (2) Breien (5) De Tijd - Time sampler - Jan Houtman (1) Efteling - Langnek -Thea Gouverneur (2) Efteling - nieuw/new pakket/kit - Thea Gouverneur (4) Efteling Sampler - Thea Gouveneur (5) Fantasie merklap - Fantasy sampler - Jan Houtman (3) Flesjes Klein en Fijn - Jan Houtman (1) Foto's Jochrimar - Hanny (1) galons et rubans (1) Haken (35) Hill Bottema - Vrouwenpost Wandkleed - ONS Wandkleed - Leer ons alzo ondze dagen tellen - Psalm 90 - vers 12 (2) Ik wens je - I wish you time - Jan Houtman (1) In Memoriam - Love - Jan Houtman (1) Introductie - Introduction (1) Kerst 1994 - Christmas 1994 sampler - Jan Houtman (2) Kerst freebees - Christmas freebees - Jan Houtman (3) LAE Elizabeth - Jan Houtman (3) Letters blijven facineren/Letters keep fascinating - Jan Houtman (2) Marjorie Massey - Marquoirs (16) Martine - Rico 79062 (1) Papa 1880 (8) Patchwork sampler - Jan Houtman (4) Permin of Copenhagen - HH 21168 - Sampler 1852 (2) Projecten van onze Hanna - Our Hanna's projects (1) SAL - Jan Houman - Het kruis dragen - Bearing the cross - Elk huisa (1) Stekenlap - Permin (4) Thea Gouverneur - diversen (1) Thea Gouverneur - Efteling - Langnek - groeimeter (1) Thea Gouverneur - Efteling - Sprookjesboom (1) Toile de Jouy - DMC (2) Tulpen merklap - Tulip sampler (2) Vriendschap - Friendship - Jan Houtman (1) Welkom - Saskia (1) Zeeuwse Mee_brei_deken - Lappendeken - Visserstruien (2) Zomerboeket in Groen - Summerflowers in Green - Jan Houtman (2)

woensdag 12 juni 2013

Nieuw borduurpakket - new kit: Efteling - Sprookjes - Fairies

30-03-2015:

eindelijk het veel besproken canvas met eigen ogen aanschouwd!
17 maart jl. eindelijk weer eens naar de Efteling geweest.

Ter informatie: dit borduurpakket was niet in Efteling te koop.
Mocht je dit pakket enkel via Efteling aan willen schaffen kan dit via
Efteling webshop!

Groeimeter Langnek en het Sprookjesboom pakket waren voldoende
op voorraad en enkel in de winkel het dichtst bij het Volk van Laaf te
verkrijgen dus niet in de andere Efteling winkels!








29-07-2014:

Foto van het veelbesproken canvas zoals het in de Efteling staat.
Zo te zien waren er nog voldoende "Efteling nieuw" borduurpakketten van Thea Gouverneur op voorraad.

Foto werd op 12 juli jl. door Clossie genomen en mag ik via mijn blog met jullie delen.

Clossie borduurt zowel Efteling oud als nieuw!



10-04-2014:

Omdat ik begrepen heb dat hier en daar nog wat verwarring heerst over het borduren op aida stof:

op de achterkant van patroondeel 1 staan de instructies afgedrukt:

het is de bedoeling dat u met 1 draadje splijtgaren over 1 weefselbosje borduurt. Het resultaat wordt dan 7,2 kruisjes op 1 centimeter!






11-11-2013:

Het nieuwe Efteling borduurpakket van Thea Gouverneur is niet enkel via de Efteling webshop zie hier te koop maar ondertussen ook bij:borduurpakkettenwinkel en via  Bol.com

Het borduurpakket is uiteraard ook in het Efteling park te verkrijgen.

17-06-2013:

Ondertussen heb ook ik het pakket al een paar dagen in huis.

Foto's zeggen denk ik genoeg. Helaas een wijziging op mijn enthousiaste 1e berichtje. Bijgevoegde stof bleek geen aida 6 = 16 count te zijn maar aida 7 - 18 count!

Ondertussen heeft Thea Gouverneur naar aanleiding van een melding (ja, ik word van alle kanten gevolgd) van iemand die voor een linnenpakket zou willen gaan contact met me gezocht en gemeld dat Efteling er vooralsnog voor gekozen heeft enkel pakketten met aida stof aan te bieden.

Wil je als linnenborduurster toch op linnen borduren mag ik melden dat Thea Gouverneur BV besloten heeft bereid te zijn voor een gereduceerd tarief linnen lappen van de welbekende Thea Gouverneur kwaliteit (36 count - ruim 7 kruisjes op 1 cm te willen leveren ad 9,95 15,00 euro per 1 oktober 2013 en inclusief de verzendkosten voor sowieso Nederland en Belgie

Meer informatie bij Thea Gouverneur (hier klikken) via het contactformulier  

Jammer dat er zo weinig zichtbare reacties op het nieuwe Efteling pakket staan.
Begrijp me goed: ik ben er blij mee. Gelukkig geen 8-banen voor Anton Pieck fan die ik ben.

Mijn persoonlijke mening is en blijft dat men minimaal zou moeten kiezen tussen het huidige (nieuwe) en het oude pakket en dat er ook kleinere pakketjes voor die borduursters die onbekend met het borduren van veel kleuren zijn zodat ze dit op kunnen bouwen. Kijk bijv. hier naar onze dochter die uit eigen beweging het borduren heeft opgezocht en zeer zeker geen plus/min 140 kleuren aandurft.

Verder vind ik het oude pakket een blijvertje, je borduurt het voor de rest van je leven.

V.w.b. het nieuwe pakket deel ik de mening van onze dochter (die hele dagen met kleine kindjes werkt):op zich een geweldig pakket maar meer voor kleinere kinderen. Weinig/geen achtergrond; kleinere kinderen willen de figuren zien en hechten weinig/geen waarde aan achtergronden.


duidelijk voorbeeld

goed verpakt
plus/min 140 verschillende kleuren garen
verdeeld over 3 garenkaarten

duidelijk (10 kruisjes op 2,5 cm) en goed patroon over 8 patroonvellen



12-06-2013:

Zoals eerder beloofd en al eerder in de Efteling webshop gespot zou ik jullie op de hoogte houden:

Toch sprookjes en geen achtbanen o.i.d.!

Dank je wel Efteling, dank je wel Thea Gouverneur!

Denk er a.u.b. niet te gemakkelijk over. Dit pakket moet uit heel veel kleuren bestaan. Informatie zoals nu op de Efteling website te lezen is enkel met aida borduurstof te verkrijgen - het aantal draadjes/counts staat niet aangegeven. Ik zet het in op aida 6.2, gelijk aan het vorige Efteling pakket.
Hier zat ik faliekant naast: bijgevoegde stof bleek aida 7 - 18 count te zijn:


 Heb je vragen over dit pakket: hier kun je contactgegevens van de Efteling webshop vinden.

Zoals op de homepage van Efteling webshop te lezen is berekenen ze voor dit pakket geen verzendkosten.

Ben je teleurgesteld dat het (weer) een groter pakket betreft, had je liever een totaal ander pakket gezien kun je uiteraard ook contact met Efteling zoeken.

Ik zou het leuk vinden als jullie je mening over dit (en wat mij betreft het vorige pakket waar ik persoonlijk van vind dat het in de collectie zou moeten worden teruggezet; men zou mi. moeten kunnen kiezen) OP het blog zouden willen geven. Dan zorg ik er t.z.t. voor dat de reacties in 1x naar Efteling gestuurd worden.

 Wie me kent mag verwachten dat ik alles op alles gezet heb om dit pakket zo snel mogelijk in huis te krijgen. Ik zal me weer melden zodra ik inhoudelijk meer weet.

Pakket staat als toekomstige SAL zonder begindatum op het blog. Ga je er aan beginnen en wil je foto's met me delen: stuur me  ze toe. Eerst een aantal U.F.O.'s, inclusief het oude Efteling pakket af en daarna is voor mij dit pakket aan de beurt.


Wat ik op de foto zie (ik hoop dat ik niets gemist heb, ben er best even zoet mee geweest, laat me eventueel weten):

Trollenkoning, het kabouterdorp, Roodkapje, de Fakir,
Langnek, Hans en Grietje, Waterlelies, het land van Laaf, Tafeltje dekje - Ezeltje Strekje, het kasteel van Sneeuwwitje en slapende soldaat, de Kikkerkoning, Pagode, Klein Duimpje, Vogelrok en heel belangrijk voor de kleinere kindjes: de Sprookjesboom







46 opmerkingen:

  1. Hallo mevrouw Mijna,

    Ik vind het nieuwe pakket mooier dan het oude.

    Groetjes en veel borduurplezier, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de melding Mijna, eigenlijk vind ik de nieuwe versie veel leuker dan de oude!!
    Dilemma...kopen of niet kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Mijna, wat heb je er weer een hoop tijd ingestoken. Al die informatie delen met anderen. Hoed af, hiervoor. Wel, ook ik vind het nieuwe pakket veel mooier dan het oude. Het is meer in de stijl van de wereldsteden die ook door Thea Gouverneur worden uitgegeven. Als het pakket in linnen wordt aangeboden, zal ik het zeker kopen. Grtjs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Mijna, Ik heb vorige week zelf contact gehad met de Efteling, met de vraag of het pakket ook zou worden aangeboden met linnen, en heb hierop negatief antwoord gekregen. Dus is het fijn te horen dat, via Thea Gouverneur, mits bijbetaling toch mogelijk is om dezelfde stof te bestellen. Heel hartelijk dank voor al de informatie. Grtjs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo mevrouw Mijna,

    Nog bedankt voor alle informatie. Ook ik heb inmiddels het pakket besteld en ontvangen. Ga hier pas in het najaar van 2013 aan beginnen. Misschien leuk als SAL op uw site.

    Groetjes en veel borduurplezier, Margo

    p.s. bedankt voor alle mooie foto's van het pakket. De mijne ligt nog ingepakt te wachten tot ik ga beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is een mooi pakket maar ik zou ook graag het oude willen hebben als dat nog mogelijk is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Anoniem,

      vwb het oude pakket heb ik 1 oplossing: Marktplaats dagelijks spotten
      én je mening bij Efteling bekend maken.

      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
  7. Wat geweldig, dom als ik was heb de oude versie niet gekocht en ben er nog steeds op zoek. Dee is een mooie aanvulling, hopelijk maken ze er nog meer! En deze ga ik zeker kopen!! ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Liselore,

      ook voor jou heb ik het advies: spot Marktplaats dagelijks en maak je mening bij Efteling
      bekend.

      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
  8. Hoi ik ben een beginnend borduurster maar durf de uitdaging wel aan. Ik vind het een heel mooi pakket en ben er aan begonnen. Ik moet wel zeggen hij is erg groot. Leuk dat je er zoveel over meldt. In je lijstje ben je nog vergeten te vermelden klein duimpje en de vogelrok

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is druk met "anonieme" reacties.

      Leuk dat jij de uitdaging wel aandurft (onze dochter heeft al maanden nauwelijks of geen hobbytijd). Hou aub de kleurtekens goed in de gaten (uit ervaring weet ik dat Thea bij andere pakketten soms tegenovergestelde kleurtekens (dit ivm het grote aantal verschillende kleuren) gebruikt. Vergelijk je borduurwerk ook van tijd tot tijd met de foto. Vraag me niet hoe het kan maar jij bent de eerste die me attent maakt op het ontbreken van Vogelrok en Klein Duimpje. Ik heb ze nu dan ook toegevoegd.

      Ik zou het leuk vinden als je je foto's van je borduurwerk in wording met me zou willen delen zodat ik ze op het blog kan plaatsen. Je kunt me eventueel via "mijn profiel" te bereiken.

      Verwijderen
    2. Inmiddels heb ik 1 a4tje af en ben bezig aan het 2e. Het gaat goed vind ik zelf al heb ik wel al een aantal fouten gemaakt. Maarja al doende leert men. Zou je me willen uitleggen hoe ik fotos moet toevoegen want ik ben niet bepaald handig met computers. (Dit stuur ik trouwens vanaf mijn telefoon).

      Verwijderen
    3. Hallo Maira,

      ik ben benieuwd hoe ver je ondertussen al zal zijn?

      Je foto's zijn van harte welkom.

      Klik aub links op het kopje: over mij en je komt bij de mogelijkheid je foto''s naar me toe te mailen.

      Ik ben heel erg benieuwd en wacht met spanning je foto's af. Ik hoop dat je 1e foto een foto van het pakket is zoals het was toen je begon?

      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
    4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    8. Ik heb gister foto's naar je gemaild

      Verwijderen
    9. Hallo Maira,

      dank je wel. Foto's zijn ondertussen geplaatst. Ik ben benieuwd hoe ver je ondertussen zult zijn en kijk uit
      naar je volgende foto. Graag uiterlijk 10 november insturen. Mocht je er nu zo de vaart in hebben dat je dit borduurwerk
      voor die tijd af zou hebben zie ik je foto graag voor die tijd!

      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
    10. Leuk om mijn foto's op je site te zien. Hij is zeker nog niet af. Ik zal binnenkort weer een foto maken en mailen.

      Verwijderen
  9. Ik heb beide borduurpakketten, het oude en het nieuwe. Ik vind het nieuwe toch wel mooier en heb deze dan ook besteld en ben eraan begonnen. Het is wel veel werk maar leuk om te doen. Het oude patroon ben ik aan begonnen maar eigenlijk nooit afgemaakt. Ik hoop deze toch ook nog af te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De 3e anoniem? Dit mag de pret niet drukken.

      Ik hoop in september deels met Efteling oud verder te gaan en ik overweeg in de herfst aan Efteling nieuw te gaan beginnen. Ook voor jou geldt: leuk als je je foto's van je borduurwerken in wording met me zou willen delen. Hoe ver ben je met Efteling "oud"?

      Persoonlijk denk ik overigens dat met name de minder goed zienden en oudere borduursters meer gebaat bij het oude pakket zouden zijn.

      Verwijderen
    2. Hoi,

      Met het oude pakket heb ik deel 7 af, dit is de linkeronderkant.
      Ik zal zsm foto toevoegen.
      Ik was afgelopen zaterdag in de efteling en daar zag ik het nieuwe pakket op een canvas doek uitgestald in de winkel wat zag dat er mooi uit. Krijg meteen zin om het nieuwe pakket af te maken.

      Verwijderen
    3. Hallo anoniem van 12 augustus.

      Heb je geen foto van het canvasdoek in de Efteling gemaakt?
      Ik zou die graag zien (maar zal zelf voorlopig niet in Efteling komen).
      Zondag heb ik zelf Efteling - oud zoals ik het noem weer opgepakt.
      Je foto's zijn welkom, ik plaats ze graag.
      Klik links op het kopje: over mij en je komt bij mijn emailadres
      (als het goed is).

      Verwijderen

  10. Hallo Mijna,

    Dank je wel :-) !
    Ik heb zojuist om een foto van de achterkant gevraagd, dus nu even afwachten.
    Het betreft hier een pakket met aida, ik wil echter graag op linnen borduren, weet jij of de aanbieding van Thea ook geld voor de 'oude' pakketten?
    Mijn dochter heeft overigens het nieuwe pakket besteld en heeft deze ondertussen al in huis. Ze heeft net als ik weinig borduurervaring (nog minder dan mij zelfs) maar dat gaat best goedkomen, we zijn beiden vrij creatief aangelegd.
    Nogmaals hartelijk dank voor de verwijzing!


    Groetjes en een fijne dag vandaag,
    Annie.

    AnnieL@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Annie,

      graag gedaan. Ook jou foto's zijn van harte welkom.
      Klik op het kopje over mij en je kunt ze me toesturen.

      Ondanks mijn trage tempo (ik doe meer) zou ik het leuk vinden om een maatje
      of maatjes bij Efteling-oud te krijgen.

      Graag tot lees,
      Mijna

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  11. Ondertussen ben ik in het gelukkige bezit van een origineel pakket van het 'oude' efteling patroon!
    Nu eerst maar eens bestuderen en uitzoeken welk linnen ik moet/kan nemen, want het aida vind ik niet zo mooi, gewoon een kwestie van smaak, ik borduur het liefst op linnen ;-).
    Nogmaals bedankt voor de tip hoor Mijna!

    Groetjes en een fijne avond,
    Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. We all like Efteling.

      All Thea's designs are cute. Her Efteling designs translate your first steps in Efteling.
      For me a long, long time ago.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  13. Hoi Meid, hij is toppie heb m zelf ook inmiddels gekocht maar tot mijn spijt heeft mijn zoontje er een kop koffie overheen gesmeten en echt gewoon het hele patroon kan ik niks meer mee, heb al een borduurstof gekocht maar nu wilde ik aan je vragen of jij mij het patroon misschien door zou willen sturen? Ik zou je hier enorm dankbaar voor zijn! Alvast heeeeel erg bedankt! ps als ik n kleine vergoeding moet geven wil ik dit ook nog best doen maar om nu weer n pakket te kopen van 60 euro, tjee wat baal ik hier van! Groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Angelique,
      jammer van de koffie, wat een pech. Sorry, ik stuur geen patronen door. Zoals ook op de foto's vermeld staat:
      "it's a copyright, not your right to copy". Maw.: patroon valt net zoals (alle) andere patronen onder copyrights:
      http://needleworkcopyright.blogspot.nl/
      Ik ga er vanuit dat je stof bij Thea Gouverneur besteld zult hebben. Heb je Thea niet tegelijk naar patroon mogelijkheden gevraagd?
      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
  14. Ik ben vandaag ook in het bezit van het nieuwe efteling pakket, het oude heb ik ook en niet eens helemaal afgemaakt, was al best ver, heb nu zin om aan het nieuwe te gaan beginnen. Ik vind de aida wel fijn dat het gewoon met 1 draadje gedaan wordt, alleen het is veel stijver dan het linnen van het eerste pakket, maar dat kreukelt weer meer.

    Hoe ver ben jij eigenlijk al Mijna?

    groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mirjam,

      ik vraag me af welke Mirjam jij bent? Dit mag de pret niet drukken. Leuk dat ook jij in het bezit van het nieuwe Efteling pakket bent. Aida 7 is best fijn borduren. Aida kan in het begin best aan de stugge kant zijn. Des te langer je er mee werkt des te soepeler het zal worden is mijn ervaring.

      Aan Efteling - nieuw heb ik nog geen steek gedaan. Ik borduur nog steeds weinig, mijn aandacht word steeds ergens anders opgeeist. Wel heb ik als voordeel dat mijn kerstkaarten al zo goed als af zijn.

      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
  15. ik heb helaas geen foto gemaakt van de canvas maar het zag heel mooi uit.
    ik zal binnenkort foto's doormailen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je geen foto's van het canvas gemaakt hebt. Zelf loer ik er op om toch op afzienbare termijn naar Efteling te gaan.
      Foto's heb ik nog niet ontvangen? Klik links op het scherm op mijn naam en je komt bij email-mogelijkheden/het sturen van foto's terecht!

      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
    2. hoi, ik ga 30 maart weer naar de efteling en zal dan proberen een foto van de canvas te maken, ook zal ik binnenkort foto's van de vorderingen van mijn borduurwerk doormailen

      Verwijderen
    3. Ik probeer voor de zoveelste keer een reactie toe te voegen; wil je veel plezier in de Efteling wensen
      en ben benieuwd naar foto's van je vorderingen en het canvasdoek!
      Groetjes,
      Mijna

      Verwijderen
  16. Vandaag besteld bij de Efteling webshop als kerstcadeau voor mijn moeder. Alleen vandaag nog met 30% korting, gebruik code: kerstaanbieding2

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOk ik ben begonnen aan het nieuwe pakket maar heb niet veel ervaring met de aida-techniek en uit de pakketbeschrijving wordt mij niet duidelijk of je over 1 weefseldraadje of juist over 2 draadjes je kruisje moet maken? Het doek wordt de helft groter als je voor 2 kiest. Maar over 1 draadje wordt het wel een mini-kruisje. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Anoniem,

    enerzijds jammer dat u me niet rechtstreeks (eerder antwoord/reactie) benaderd hebt. Het is de bedoeling dat u met 1 draadje splijtgaren over 1 weefselbosje gaat borduren. Uiteindelijk komen er 7,2 kruisjes op 1 cm.

    Groetjes,
    Mijna

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beste Mijna,

    Een paar maanden terug heb ik het nieuwe pakket gekocht. Ik heb erg veel zin om te beginnen, alleen begrijp ik de kleuraanduiding van de stiksteken niet helemaal. Heeft u misschien wat extra uitleg?

    Groeten,
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste Irene,

    ik help je graag verder op weg. Zou je me voor de beste uitleg rechtstreeks willen emailen? Klik links op het blog op "mijn profiel"
    en je komt vanzelf bij de mogelijkheid me rechtstreeks te bereiken.
    Graag tot lees, Mijna

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Irene,

    Ik heb het efteling pakket van een buurvrouw ontvangen. Ze kwam er niet uit en vroeg of ik het wilde maken. Ik ben gek op borduren en zei gelijk ja. Nu heb ik het pakket ontvangen en was zij al begonnen. De kleuren klopte niet en heb het uitgehaald. Het was nog maar een klein stukje. Blijkt dat ze de gehele dmc kaarten in stukjes heeft geknipt en dardoor zijn alle kleuren door elkaar gekomen. Ik vroeg met af als het niet te veel werk is om een foto te maken van jou dmc kaarten zodat de juiste kleuren weer bij de juiste symbolen gezet kunnen worden en ik kan beginnen aan dit mooie project. Hopelijk wil je mij helpen. Groetjes van Annette Oliekan

    BeantwoordenVerwijderen